HTML

Párkocka.hu blog

A Párkocka egy sztripportál, ahol igényes képregénycsíkokat hozunk le öt alkotótól. Ebben a blogban a legjobb csíkokat fogjuk bemutatni Marabutól, Bélabátyótól, Göndöcs Gergőtől, Grafitembertől és Plától.

Friss topikok

  • Kekcsi: Egy magyar mondatban két magyar szó között és két magyar toldalékkal egybeírva tudni lehet, hogy á... (2011.02.19. 23:58) Durvulás
  • Hopsy: Hagyományok úgy keletkeznek, hogy beáramlanak, vagy mi áramlunk be oda, ahol vannak. Szittya nyila... (2011.02.13. 18:51) Hölgyválasz
  • mmm: szegény ember, mint macskát szarni (2011.02.08. 12:14) Ebben a bögrében
  • váradi angelika: nagy jo az oldal!!!!!!!!!!!!!!! na cső (2011.02.06. 11:34) Kirakó
  • pitypity: nem ertem mi jo ebben,talan felfedezem... (2011.02.01. 21:33) Morfondír

Linkblog

Humoros képregénycsíkok

2011.02.07. 04:56 Párkocka

Hölgyválasz

Címkék: divat virág rendszertan pasik hagyomány romantika szeretlek udvarlás bonbon céltudatosság

Valentin-nap

További Valentin-napi rajzok: http://parkocka.hu/valentin-cso/

http://parkocka.hu

50 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://parkocka.blog.hu/api/trackback/id/tr692697777

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

korcs · http://bringabuzi.freeblog.hu 2011.02.07. 08:32:57

Hálaadást mikor kezdjük el ünnepelni?!

Kendács István! 2011.02.07. 08:57:36

Ésaki nemfarag tököt helóvénkor, az is egy utolsó hulladék szar, ugye?

2011.02.07. 09:27:11

A pasinak igaza van. A valentin-napnak semmiféle hagyománya nincs, csupán a beáramló irdatlan mennyiségű információnak (pl. amerikai filmek) "köszönhetjük", hogy létezik. Ez még nem is lenne baj, ha mindeközben a saját hagyományainkat nem felejtenénk el. Ünnepelje aki akarja, akinek van egy csöpp esze, az nem teszi, mert rájön, hogy marhaság... :) és igen, legközelebb a hálaadást is fogjuk. Megjegyzem, a halloween-t viszonylag sokan tartják M.O.-n is, és tököt is elég sokan faragnak - hozzáteszem, a halloween-nek vannak európai tradíciói, nem amerikai ünnep, ők csak átvették és popularizálták. Egyik őse pl. a kelta samhain, egy kultikus ünnep, mely az evilág és a túlvilág kapcsolatáról szól. Ettől még természetesen a halloween, mint olyan, és a tökfaragás, mint olyan nem M.O.-ra való. Nem hiszem, hogy Amerikában is van farsangi alakoskodás - egyszerűen nem oda való. A rajz ettől még vicces :)

Szerzetes 2011.02.07. 09:30:31

Okés, hogy a halloweennek van európai hagyománya, de azért mi meg a kelták elég messze vagyunk egymástól még így is :) Amúgy meg arany középút: veszel egy teszkós családi ószert, megdöngeted az asszonyt, aztán kézcsók valentin nap! :D

Csanasz 2011.02.07. 10:04:20

Hát őő.. A rajz jó, viszont elég szomorú, hogy manapság tényleg teletömik az emberek fejét az ilyen valentinnap, meg helloween (Ki az a ween? S miért köszönünk neki?) cuccokkal. Viszont hála a h*lye amerikai filmeknek, jövő héten én is vacsorázni viszem az asszonyt...

horpa 2011.02.07. 10:06:24

Tetszik a frizurák, és a pasik hozzáállása közötti összefüggés. "A lófarkasok b*hatják a valentin napot."

Quad Damage 2011.02.07. 10:31:48

Pasinak igaza vagyon...

Kekcsi 2011.02.07. 11:01:17

Aki nem február elején kezd el csajozni, az lehet "pasi", csak 1) ne legyen amerikai, 2) ne 14-én szóljon a csajnak, hogy esetében ne készüljön valentin-napra.

Woo 2011.02.07. 11:41:33

Isten latja lelkem en szeretek Valentin napra egy romantikus estet keriteni a paromnak, mert ez IS egy jo indok, hogy elkenyeztessem. Nezztek nyugatbarat hazaarulonak, de miert ne lehetne az evben nehany nap (valentin, evfordulok, karacsony, etc...) kulonleges? Amennyire en tudom a magyar samanok sem unnepeltek karacsonyt :D Ja igen. Es a halloween kimondottan vicces a kisgyerekek szamara, hogy feloltozhetnek mindefelenek es cukorkat gyujtenek a felnottektol. nem kell mindent kopkodni, ami nyugati. Par szal virag, meg egy bonbon csak nem vagja az embert foldhoz maskor sem es megoldhato olcson a gyertyafenyes vacsora sajat kezzel fozve :) Ne hisztizzetek mar annyit, hanem oruljetek na :)

Valaki Valahonnan 2011.02.07. 11:43:34

Majd ha lesz Amerikában busójárás, én is valentinnapozok (+ helloween, + nemzetközi nőnap). Undorító, hogy a reklámokkal azt az érzetet keltik az emberben a virágárusok meg csokiárusok meg multik, hogy egy senki vagyok, ha én nem ünnepelem Bálint napon az asszonyt. Persze annó nekem is indok volt bármi (..., május 28., május 29., május 30., ...) hogy találkozhassak a lánnyal, és együtt elnyalhassunk egy fagyit, de asszem elkényelmesedtem és kinőttem ezt a dolgot. Mekkora hivatkozási alap volt bármire egy jó kis Valentin nap, Istenem!!!

Béla atya 2011.02.07. 11:56:24

Woo, rosszul tudod. A jenkik meg bekaphassák a szar, erőltetett ünnepeikkel együtt.

Valaki Valahonnan 2011.02.07. 12:12:44

"arról a 21. századi ürességről szól, ami az én korosztályomnak és a nálam fiatalabbaknak az alapvető problémája. A média rengeteg ingerrel bombáz bennünket, sugallja, hogy mit kell gondolnunk, mit kell éreznünk. Miközben az ember igyekszik megfelelni ennek a képnek, a lelkére egy kéreg nő, elmagányosodik, ugyanakkor az ingerküszöbe megnő: már mindent látott, mindenen túl van, nem tud mire reagálni" http://www.magyarszinhaz.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=39147&Itemid=23

jarodfree 2011.02.07. 12:46:25

igazatok van! Be kellett volna szólni Brunszvik Teréz-nek is 1824-ben, hogy hagyjon má minket ezzel az idióta német és svéd karácsonyfa baromsággal, mi magyarok vagyunk, májusfát állítunk és kész! Igazából már 1000 körül be kellett volna szólni az egész keresztyén izé miatt... Magyarok vagyunk, vagy mi a szar, hagyjanak minket mindenféle nyálas szeretet hagyománnyal. Undorító.

Kendács István! 2011.02.07. 12:49:05

Félreértés ne essék! Persze, hogy körülugrálom a asszont mindigcsak! Virágot is kap "csak úgy"! De ne a valentin miatt kelljen, az olyan izé, "megmonták". És elég szar, amikor hulladékká válok, ha *aznap* nem állok be a sorba, hiába lepem meg az év többi napján, az bezzeg nemszámít. Legyél te is mind egyéniség! Aznap!

Kendács István! 2011.02.07. 12:51:05

Negyertek má a karácsonnyal. Az a téli napfordulóhoz kötődik, ami akkor van és nemmáskor. De a párodat szeretni nekelljenmá dátumra.

jarodfree 2011.02.07. 12:57:01

De a gyereket meg a nagymamát dátumra kell szeretni karácsonykor? Az ünnepek nem azt jelentik, hogy csak akkor kell szeretni. Alkalom az ünneplésre, alkalom arra, hogy kicsit felboruljon a szürke hétköznap. Aki képes az ünnepek hatására máskor nem figyelni a szeretteire az ünnepek nélkül is egy szar ember... Nem kell semmit költened, egy reggeli csók, egy figyelmesség is ünnep tud lenni. Akkor kell ünnepekkor költened, amikor sajnálod az időt a másikra. Akkor kiváltod a figyelmetlenséged valami bolti semmiséggel, csak drága legyen.

gyesznó 2011.02.07. 13:02:44

így van! bässzä mög a karácsony!

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu 2011.02.07. 13:25:40

úúútálom a Valentin-napot. A hold-újévet ne ünnepeljük?!

Kendács István! 2011.02.07. 13:57:10

A karácsonynak nem az az értelme, hogy aznap szeretni kell egymást. Sajnos arra is rátelepedett a rendelésreszeresd és menjélvásárolni, a valentin viszont másból sem áll. De most azér, mer a valentin szar és védhetetlen, mér kell ráterelni a témát a karácsonyra és azt fikázni, azalapján ami pont letisztítandó róla, csak arra vall, hogy a posztoló zsigerből gyűlöli azt aminek gyökere is van. Ez nem baj, álljon csak sorba virágért aznap, és vessen meg minket nyugodtan, akik ezt rendszeresen csináljuk amúgy is.

jarodfree 2011.02.07. 14:21:46

Gyökere van? Annak van gyökere, aminek adunk. Az ünnepek értünk legyenek és ne mi legyünk az ünnepekért. Aki utál mindent ami idegen, ami változik, de nem lát az orráig se. Kis történelem, kis olvasottság és láthatod, hogy az most szeretettet és értékelt karácsony ellen is pont ugyanígy prüszköltek. Ha akkor is a ilyenek győznek, ma még karácsony se lenne. A többi sírás, hogy ronda amcsik akarják rád erőltetni egy rossz vicc. Rám nem tudnál erőltet semmit, amit nem akarok. Magamtól ünneplem a karácsonyt is :-) Sőt magamtól ünneplem az évfordulónkat, magamtól dugunk el hímes tojásokat a kertben és magamtól locsolkodunk tiszta vízzel :-) Aki nem képes magától eldönteni, hogy mi a jó neki, az sír, jajj egy újabb ünnep és nem tudja mit tegyen :-D

traktoros 2011.02.07. 14:46:43

Mi megbeszéltük a párommal, hogy nem tartjuk meg a valentinnapot. Miért kéne jobban szeretnünk egymást az év egy (amúgy teljesen átlagos) napján annál, ahogy egyébként is? Így is kölcsönösen elhalmozzuk egymást pici, figyelmes apróságokkal... Bár tény, hogy erősen faragatlanság mindezt _pont_ február 14-én közölni a partnerrel :)

sisco98 · http://99apro.hu 2011.02.07. 15:31:05

Ja, a nőnap meg állítólag kommunista szokás így trendi magyar nem ünnepli :D

Kendács István! 2011.02.07. 15:37:30

Terelsz. Nem az a baj, hogy idegen, hanem hogy mérkell minden hülyeséget átvenni, ami nem a mienk. Értelmes dolgokat vegyünk át, persze. De a marhaságot minek, és még kardoskodnak is itten, hogy bunkó, aki nem. Hát bunkó, aki mondja. Kér egy kis csokoládét?

alysande 2011.02.07. 15:43:47

Azért látom, kellőképpen felkapta a vizet a célközönség.

Almahej 2011.02.07. 15:43:49

Én nem szeretem 14-ét, mert másnap egy sokkal fontosabb dolog van és az elmúlt pár évben kezdi elterelni a névnapomról a figyelmet. A tök faragás meg faluhelyen működik. Mi is csináltuk, amikor kicsi voltam. Pont akkor érett be. :P

KleinAndi 2011.02.07. 15:56:40

Nem értem én ezt a hisztit. Nem saját hagyomány, és? Ha lenne saját szerelemünnepünk, azt mondanám, oké, ne vegyük át az amerikait, de nincs. Nem értem hogy az ünnepnapokat miért kellene pont a magyarságtudatunk hangsúlyozására használni. A valentinnap szerintem nem az amerikaiságunknak a kifejezése, nem a magyarságunk kifejezése, hanem annak a kifejezése hogy poénnak tartjuk megünnepelni a szerelmet pont akkor, amikor mások. Ja és szerintem meg aki azon mazózik hogy hulladéknak meg senkinek nézik ha nem valentinnapozik, az nézesse meg magát a pszichológusával. Nehogymár ennyire számítson, hogy ki mit mond, pláne hogy a többség izomból leszarja hogy ünnepled-e... paranoid, önbizalomhiányos, frusztrált hozzáállás. Szerintem. Csináld ha akarod, ha meg nem akkor ne. Kínlódni meg hörögni minek?

Viragszal 2011.02.07. 15:57:18

Én nőci vagyok, és teljesen egyetértek a képen lévő pasival. Miért kell behatárolni hogy melyik a "romantikus nap", az évben? Párommal már közöltem hogy amennyiben a valentin napot próbálja ünnepelni azonnal szakítok vele.

zolehu 2011.02.07. 16:08:46

20-30 éve is voltak már, akik megünnepelték a Valentin napot magyarországon (csak akkor még Bálint napnak hívták, és nem volt ekkora hype körülötte, nem volt "trendy" sem imádni, sem utálni, mindenkinek magánügye volt). Amúgy meg én nem bánom, ez is egy újabb ürügy hogy miért akarunk kettesben tölteni egy estét, és miért kell a nagypapának vigyázni a gyerekre. Így is kevés ilyen van, már törjük a fejünket hogy mit tudunk még kitalálni (pl. idén november 11, mert 11-11-11 csak egyszer van az életünkben, és szeretnénk kettesben megünnepelni stb). És bizony ha az én párom közölné, hogy szakít, ha meg akarom ünnepelni a Bálint napot, akkor igen meg lennék döbbenve, hogy miért ne akarhatnék vele együtt ünnepelni akármelyik napon is, ha ráérünk?

Zsömfel 2011.02.07. 16:52:33

"Már nem leszel fiatalabb Mark. Változik a világ. Változik a zene. Még a drogok is változnak. Nem maradhatsz itt örökre heroin-ról meg Ziggy Pop-ról álmodozva."

NewL 2011.02.07. 19:53:09

Igazából nem is amerika erőlteti ránk, hanem a fogyasztói társadalom erőlteti saját magára. Mellesleg nam az zavar engem sem, hogy ÜNNEPELJÜK, hanem AHOGY ünnepeljük. Mert az emberek többségének nehezére esik a párjuk egyéniségét, érdeklődését, vagy félévvel ezelőtt elejtett félmondatos vágyakozását kihasználni arra, hogy olyan örömet szerezzenek neki, amit nem fog elfelejteni. Mert ahhoz ugye komolyan oda kellene figyelni a másikra. Ellenben egy szívecskés bonbon mindenre jó. Kimutatja helyettünk, hogy szeretjük a másikat. Hurrá! Ezzel le is tudtuk. Csak egy konkrét példa. Egyszer régen siettünk a buszra barétnőmmel. Az egyik kirakatba be volt téve díszletnek egy kb 5 centis kis műanyag gomba, kaján vigyorral a képén. Na ez igen megtetszett a lánynak, pontosabban valami olyat mondott, hogy "Húú, kell egy ilyen! Mekkora jó már!" Én meg, valami olyasmit, hogy "Gyere, mert megy a busz, most ne azzal foglalkozz!" Na hát a buszt úgy értük el, hogy a sofőr látta, hogy futunk, és megvárt. A sztori ott jön be, hogy pár nap múlva visszamentem, és kikönyörögtem az eladótól a díszlet-gombát (mert ugye minden eladó, ami a kirakatban van, vagy valami ilyesmi), vittem helyette egy marék fenyőtobozt, mégiscsak őszi díszlet volt. És a gombát pár hónap múlva (igen, valentin napon, meaculpa, mert én sem vagyok valentinpárti) átadtam. Semmi mást. Csak a gombát. De a reakcióból gyanítom, mindegy lett volna, hogy milyen napon kapja. Az volt a lényeg, hogy megjegyeztem azt a fél mondatot. Már régen nem vagyunk együtt, de néha összefutunk, a múltkor előkerült a történet, és még mindig meg van nála az a gomba. Láttam. Na hát lehet, hogy túlontúl romantikus vagyok, lehet osztani nyugodtan, de akkor is büszke vagyok a gombára.

Bandibá 2011.02.07. 20:22:10

Irgalmatlanhatalmasnagy :D :D

Peter 2011.02.07. 20:35:32

Egy baj van itt, hogy azt hiszitek hogy a karácsony az is egy ránk erőltetett ünnep mint a többi. Nem vagyok az a full katolikus ember de ha kicsit is utána járzs akkor rájössz, hogy európában vagyunk mint katolikus ország, és a katolikus országok nem a szeretet miatt ünneplik a karácsonyt hanem azért mert "Jézus megszületett". Mondom nem vagyok az a katolikus ember de ha bele gondoltok a karácsony a vallásunk miatt van...nem az amerikaiak miatt.

BaaZooKaa 2011.02.07. 21:15:16

:) Idekívánkozott: http://www.kepfeltoltes.hu/view/110207/talicska2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Danada Szabina · http://nincs 2011.02.07. 21:19:26

igazatok van

Quad Damage 2011.02.07. 22:01:29

bazooka, ezek után mi a fostalicska? :D

Quad Damage 2011.02.07. 22:04:14

Egyébként én osztom a helyi többség neurotikus véleményét, miszerint mi, akik nem ünnepeljük kényszerből/divatból a Valentin-napot, azért a nagy átlagot tekintve kisebbségben vagyunk, és a kisebbséghez tartozni mindig zavaró érzés. De ha vki gondolkodó emberként kíván élni, akkor sajna a kisebbséghez fog tartozni örökre, és ezt nem könnyű megszokni. Önérzetesen és felemelt fejjel szembepisálni a viharos szelet: nem egyszerű műsorszám.

Benze 2011.02.07. 23:22:13

"Önérzetesen és felemelt fejjel szembepisálni a viharos szelet: nem egyszerű műsorszám." - ennél találóbban nem is fogalmazhattad volna meg :D

Kendács István! 2011.02.08. 08:02:45

"ha vki gondolkodó emberként kíván élni, akkor sajna a kisebbséghez fog tartozni örökre" ez mennyire kurvára így van.

Caselli 2011.02.08. 08:34:16

Csak az utolsó pasi volt képes kimondani, hogy "szeretlek".

luckly 2011.02.08. 08:56:02

fogadjunk, hogy az itt elhelyezett csodás irományoknak a többsége, sőt gyanítom, hogy majdnem mind, férfi kézből származik... Azért azt hozzá kell tennem, hogy az erőltetés, meg a drága semmitérő ajándék részét én sem szeretem. Viszont az érzéketlen férfiakkal szemben a nők szeretik h egy nap egy évben azt mondja neki a kedves párja vagy férje vagy akármije, hogy szeretlek, eltöltenek egy szép estét , esetleg még egy virágot is kap... De igazatok van drágáim, járjatok csak ezen a napon is kocsmába a jó haverokkal, és az év 365 napján szarjuk le az asszonyt,ahogy mindig, had legyetek ti a középpontban mint mindig és beszéljétek ki, hogy egy hülye p"csa miket osztott itt, és hogy mekkora hülye, mint mindig.... Na ez volt a véleményem, kedves hímnemű embertársaim, bár társnak nehezen vagytok nevezhetőek...

x 2011.02.08. 09:29:54

Az utolsó képen a pasi haja olyan, mint a szerző sajátja.

Pasi 2011.02.08. 10:01:25

Férfitársaim velős hozzászólásai után én már csak egy kávét kérek 0:). Apropó, érdekes, párom nem vár semmit valentin napkor, tudja, hogy máskor is odafigyelek rá az évben. Csajok (akinek meg nem inge, hölgyeim, annak külön csókolom a kacsóit).

Kobak 2011.02.08. 12:17:02

jarodfree, luckly! Nektek elég szomorú életetek lehet, hogyha mások által diktált dátumok kellenek ahhoz, hogy a "szürke hétköznapok" mellett ki tudjátok mutatni a szeretetet. Mi szükség van erre?! Enélkül nem megy? Én nem a naptárhoz kötöm a kedveskedést (sem a nőnapit, sem a többit), viszont bármikor hazaállítok egy szál virággal, a nejem apró csókot nyom a fejemre, mikor előbb kel és én ugyanígy teszek mikor később fekszem. Ő többre értékeli a Valentin-napi hókoszpókuszoknál, ha úgy szervezem a napom, hogy meglepiből el tudjak érte menni a munkahelyére vagy éppen lepasszolom a gyerekeket a nagyanyjukhoz egy romantikus este végett. Nem szólok meg senkit azért, mert átvesz idegen hagyományokat, joga van hozzá, ha jólesik neki tegye, de ne essünk már át a ló túloldalára! A karácsonyhoz meg csak annyit, a családban már rég kivontuk magunkat a fogyasztó társadalom által szuggerált "vegyél, adjál" mániából, a rokonság mikor összejön, csak a gyerekek kapnak vett ajándékot. A finom étkek melletti családi vacsora sokkal többet ér a századik "nem tetszés esetén becserélhető" étkészletnél.

Valaki Valahonnan 2011.02.08. 14:22:04

Ezt szeretem Marabuban, hogy mélyre tud hatni. Volt már ennyi hozzászólás más rajzoknál is?

Szoszó bátyó 2011.02.10. 07:54:10

Üdv! A kép humoros, de engem kicsit zavar, hogy én még pasi sem vagyok, mert nem beszélek a dologról. Mellesleg ügyelek arra is, hogy véletlenül sem adok ajándékot ilyenkor. És szerencsére 13-án esküdtünk, nem 14-én, és ugyebár nem februárban. :)

Rony 2011.02.10. 14:54:38

egy csomóan szidják itt a valantin napot pedig ez hülyeség.... ha így áll hozzá valaki akkor persze hogy hülyeség de ezt az egészet lehet úgy nézni mint egy napot amikor együtt lehetsz azzal akit szeretsz. nem kell semmi extra romantika meg iylenek ha akarsz elviszed vacsorázni de az is elég ha csak veszel neki egy csokit és annyi. mindenki úgy értelmezi hogy ilyenkor adni kell valamit a párunknak de NEM! elég ha csak együtt vagytok elmondod neki mennyire szereted és kész. ennél nem is kell több!

jarodfree 2011.02.11. 07:10:02

Sajnos tipikus magyar stílus, hogy az az ünnep, amely jókedvű az gyanús. Ünnepeljük az összes hősi halottunkat. A kokárdagyártók mindig is a legszebb házat vették Sajgóröcsögén, de ha jól kéne éreznünk magunkat, mert van kit megcsókolni, akkor az gyanús. Bakker, a Bálint napi/Anyák napi virág az a fogyasztói társadalom mételye, de a cigi meg a sör az szépen fogy naponta. Könyörgöm, egy heti cigipénzből olyan virágot veszel, amilyet akarsz. Katolikus ország... Lengyelország bizony az, de nálunk csak akkor katolikus az ember, ha a párunkra kell költeni. Ennyit a sok idióta "a boltosok akarják a Valentin napot, hogy kivegyék a pénzt a zsebünkből". Száz Bálint nap ellenes emberből, ha kettő vesz bármelyik más napon virágot (kivéve persze valamelyik másik alkalmi időpontot, amit nem tudnak leszarozni), akkor barokkos túlzásba estem. Bakker, ne végy semmit, de ha ciki megünnepelni bármikor is egy öleléssel a szerelmed, akkor gondolkozz el a kapcsolatodon...

ystuc 2011.02.12. 11:17:59

Idén ünnepeljük meg a függetlenség napját is... Mellesleg én sosenem bálintnapoztam, asszonykám is ezen a véleményen van. És nem én erőltettem rá.

Popóka 2011.02.12. 14:47:18

Le is szarom a valentinnapot.

Hopsy · http://temesi-hopsy.blogspot.com/ 2011.02.13. 18:51:41

Hagyományok úgy keletkeznek, hogy beáramlanak, vagy mi áramlunk be oda, ahol vannak. Szittya nyilazó eleink se ülték meg a mindenszenteket. Most akkor tiltakozzunk amiatt is?
süti beállítások módosítása